Четвер, 08.12.2022, 09:56Головна | Реєстрація | Вхід

Форма входу

Пошук

Статистика

Діяльність Перших Стеж
Головна » Статті » Наші методичні розробки

Гутірка для впорядниць "Гри у вихованні молоді" 1955-1970 рр. Продовження
ПРОДОВЖЕННЯ
 
Фізичне виховання
Підставою фізичного виховання е руханка. Молодші віком, не розуміючи ваги руханки, нерадо її вправяяють. Для них руханка нудне й нецікаве заняття. Можемо однак осягнути майже такі самі висліди приємнішими й цікавішими для молоді заняттями, а саме руховими грами і забавами. Навіть грами осягаємо значно більші користи. Гри впливають нетільки на розвій і скріплення тіла мо­лоді, але й душі. Грами виробляється бистрота думання, спостерегливість, зарадність, скора орієнтація. Молодь у грах зживається зі собою, розмиваючи дружність, співпрацю, послух. Гра веде до правдивої приязні, до щирої посвяти для гурту і спільноти. Гра вчить, що поодинокі осяти одиниць приносять перемогу гурта. На котрій одиниці лежить певна частина відповідальности за успіх спільноти і тому вона старається всіма силами виконати якнайкраще своє завдання. Кожна гра має свої правила і закони і тільки поступаючн чесно після цих правил можна осягнути перемогу в повному розумінні цього слова. Ці правила і закони чесної гри присвоює собі молодь так добровільно і самочинно, що вони стають опісля привичкою; в пізнішому житті будуть все поступати після законів чесної гри. Гра вчить, що праця над собою і співпраця з другими дає гарні висліди. Гра дає молоді багато правдивого вдоволення і щирої життєрадости. Воля побіди в боротьбі є глибоким змислом гри: "Нині вчися побіждати Завтра певно побідит!”

РУХОВІ ГРИ І ЗАБАВИ ДЛЯ ДІВЧАТ
1. Ловлення групами. Дівчата діляться на три групи. Членів одної групи означується перев'язкою або хустиною — це ті, що ловлять. Зловлена (ударом) дівчина мусить пристанути, але її може визволити котрась з утікаючих. Гра кінчиться коли перша група виловить усіх з другої і третої групи. Тоді групи міняються — ловить група друга, опісля трета. Виграє група, яка зуміє в найкоротшому часі виловити всіх противників.
2. Хитруй і лови! Дві однаково чисельні групи уставляються напроти себе у від­далі 30 метрів. Група, вибрана жеребом, починає гру. Висилає одну дівчину до противної групи. Група стоїть в поставі готовій до бі­гу з витягненими правими руками. Вислана дівчина вдаряє по руках, голосно числячи удари. Нечислений удар — неважний. Після третього численого удару вона втікає до своєї групи, заки дівчина, що ді­стала останній удар, зловить її. Зловлена перед лінією іде в по­лон до противника, або якщо добіжить до своєї лінії, забирає противника в полон. Полонені уставляються за плечима тих, які їх забрали в полон. Коли ж дівчина, яка полонила других дівчат, стає полоненою — її полонянки стають вільними і можуть дальше грати. зі своєю групою. Виграє група, яка візьме всіх противників в полон.
3. День і ніч. Дві групи — одна "день" друга "ніч" стоять напроти себе у віддалі 3 метрів. Суддя кидає вгору кружок з дерева, або кружок з картону, помальований з одного боку на біло, з другого на чорно. Коли кружок впаде на землю білою стороною на верх — група "день" обертається і втікає, а група "ніч" старається їх якнайбільше зловити, заки добіжать до лінії назначеної 10-20 м. від середини. Якщо нема кружка — можна викликати групу, що має утікати. Ця гра може також мати багато змін. Грачі можуть сидіти по-турецьки, або лежати ниць чи на плечах.
4. Сторож мосту. Невелика площа означена в мостом. Дівчата стоять на вузшому боці означеної площі. Одна з дівчат в сторожем і стоїть на мості. Всі перебігають міст — а сторож ловить. Зловлена дівчина стає помічником сторожа і гра продовжується. Можна цю гру змінити, коли міст треба переходити на одній нозі або рачкуючи.
5. Вулик. Пчоли находяться в улику. Трутні — це сторожі пчіл — уставлені перед вуликом, творять дорогу. Недалеко трутнів направо і ліво устав­лені оси. Оси стараються викрасти пчоли з вулика. Трутні боронять їх, беручи оси в по­лон. Пчоли стоять у вулику (коло). Трутні стоять в двох рядах, творячи дорогу лицем на зовні. Оси стоять прямовісно до дороги по обох сторонах. На заклин провідниці "праві" чи "ліві" — викликана сторона ос починає бігти в напрямі вулика поза дорогою. Тоді протилежний ряд трутнів обертається, перебігає доріжку і старається виловити оси. Не вільно ловити ос в середині круга. Трутні, що нікого не зловили, оббігають вулик і вертаються на своє місце. Оси беруть пчіл (одну лишень нараз) на плечі й несуть її дорогою поза свою лінію. Це саме роблять трутні з полоненими осами. Виграє група, що скоріше виловить своїх противників. Прим." грає 32 дівчині. ¼ з них (8) є трутнями, решта пополовині (12 і 12) пчоли й оси.
5. Блудна дорога. Дівчата стоять кількома лавами одні за другими і тримаються за руки. Поміж лавами творяться доріжки. Цими доріжками утікає мишка, а її ловить кіт. Провідниця в певному моменті подає наказ "праворуч". Всі обертаються і знова ловляться за руки, творячи нові доріжки. Ні котові, ні мишці не вільно проривати рук. Коли кіт зловить мишку тоді гру починається наново з іншими грачами.
6. Лови на лисів. 4-5 дівчат творять коло взявшись за руки. Кілька таких кіл розміщених по площі є лисячими норами. В кожній норі є місце тільки для одного лиса. Лисів більше як скриток. Один ловець ловить лисів. Ловлений лис може сховатися до нори, але інший лис мусить з нори втікати. Зловлений лис стає ловцем і гра продовжується.
7. Лис і гуси. Число гусей мусить бути непаристе. Гуси беруться за руки і окружують лиса. Співають різні пісні і танцюють довкруги. Коли "лис" крикне "стій" дівчата розривають коло і розбігаються на всі сторони. Кожня з дівчат мусить найти собі пару, бо тоді лис на може її зловити. Одна гуска остається без пари і лис її ловить. Щоби себе рятувати вона має право долучитись до якоїсь пари, але тоді інша мусить утікати. "Лисом" стаз ця, котру зловить "лис".
 8. Ходи за мною. Взявшись попід руки дівчата стоять в крузі, лицем до середини Одна бігає довкруги на зовні й вдаривши когось по плечах кличе: "ходи" або "біжи". Вдарена біжить в цьому самому напрямі при кличі "ходи", або в противному при кличі "біжи" і старається осягнути вільне місце перед цею, що викликає. Якщо не осягне — викликає сама.
9. Збирання черевиків. Дівчата стоять або сидять в вільному крузі відчисливши до трьох або чотирьох. Числа від 1-4-ох творять малу групу. В сере­дині кола находиться певна кількість черевиків або хустинок. Провідниця викликає котресь число і всі, що мають це число біжать вправо довкруги кола і вбігають до середини своїм опущеним міс­цем. Тоді стараються позбирати якнайбільше черевиків і вертаються на своє місце. Хто кілько позбирає черевиків стільки пунктів здобуває для своєї групи. Виграє група, яка здобула найбільше пунктів.
10. Перегони років. Дівчата стоять в рівночисельних рядах. Кожня перша дівчина з ряду схиляється і ловить себе за пальці в ногах.. В такій по­ставі йде задом до означеної цілі. Відтак біжить звичайно до свойого ряду ударяє другу, яка починає цей самий хід "рака" а сама стає на кінці ряду. Виграє група, в котрій найскорше покін­чать хід "рака".
11. Біг групами. Кілька груп дівчат стоять рядами, одна побіч другої. Кожня дівчина держить свою попередницю одною рукою за ногу, зігнену в коліні, другу руку держить на її рамені. Групи мусять старту­вати рівночасно. Скачуть на одній нозі до означеної мети. Кращу швидкість можна осягнути, коли перша подав темпо.
І2. Перегони з козлом. Перша дівчина з кожньої групи остає як козел в певнім означе­нім місці. Друга дівчина перескакує козла, біжить назад і вдаряв третю. Третя перескакує другу, яка уставляється як козел, а пер­ша йде на кінець ряду. Виграє група, яка скоріше покінчить перегони.
13. Перегони з дрючком. Дівчата стоять в рядах. Перші з них біжать до означеної цілі з патиком в руці. Опісля вертають назад до свойого ряду, і друга з ряду ловить за другий кінець патика і так ідуть вони до кінця свойого ряду, а всі дівчата з ряду мусять цей патик перескочити. На кінці ряду залишається перша, а друга з патиком біжить до ціли ітд. Побідником є скоріша група.
14. Біг по болоті. Цей біг в роді штафети. Перша з кожньої групи дістає по два кружки з картону. На одному вона стоїть; коли біг починається то­ді ставить перед собою другий кружок, стає на нього, підносить перший, кладе перед себе, знова стає ітд. Коротку віддаль мусить перебігти в цей спосіб. Вертається звичайним бігом і передає кру­жок слідуючій ітд. доки всі з групи не перебіжать.
15. Біг за числами. Кілька рядів дівчат стоять рівнобіжно поруч себе. Кожній ряд відчисляє так, що кожня дівчина дістає своє число. Провідниця гри викликає числа; дівчата з дотичним числом му­сять оббігти свій ряд і станути на своє місце. Побідниця здобуває один пункт для свойого ряду. Виграє ряд, що здобув більше пунктів. Відміна гри: дівчата можуть сидіти по турецьки, лежати ітд. Викликане число мусить перелізти поміж лежачими до початку і назад на своє місце ітд.
16. Голова й хвіст. Довільна скількість дівчат стоїть гусаком і ловлять одна одну сильно за стан руками. Перша дівчина старається зловити кінець ряду, не розриваючи ланцюха. Якщо за протяг певного часу не зловить — тоді ряд обертається і ролі міняються: перша став послідньою а послідня першою. Коли зловить остання — відходить з гри.
17. Перетягання линви без линви. Нарисувати лінію на землі. Два ряди стоять напроти себе передялені лінією. Перші з ряду ловляться за руки інша ловлять їх попід пахи. Виграє ряд, який перетягне через лінію всіх против­ників.
18. Скачуче коло. Дівчата творять коло. Ноги разом, руки по-швах. Довкруги кожньої рисується мале колісце; одна з дівчат іде до середини. Одно колісцятко лишається вільне. Дівчина в середині шукає вільного кола, щоби його заняти. Інші дівчати стараються цьому перешкодити і самі вскакують в вільне коло. Тоді інше коло стає вільне і так іде ловля за вільне коло. Коли дівчині вдасться вскочити до кола тоді дівчина, що спізнилась, іде до середини.
19. Ловлення жаб. Дівчата, як "жаби", домовляються з ловцем, скільки скоків чи кроків вони можуть зробити (найбільше 10). Тоді ловцеви зав'язують очі і гра починається. Грачам можна зробити тільки умовлену кількість кроків. Можуть ці кроки зробити зразу, або розділити їх і решту робити в разі небезпеки. Як зайде потреба можуть та­кож положитись на землю, але ноги мусять бути в місці останнього скоку. Зловлена жаба стає ловцем.
20. Мандрівний черевик. Дівчата сидять в колі тісно одна при другій з підтягненими колінами. Попід колінами твориться тунель, в якому тримають руки. З рук до рук мандрує черевик то в одну то в другу сторону. Всі рухають руками, щоби не було пізнати де є мандрівний черевик. Довкруги кола бігає дівчина і шукає черевика. Якщо черевик знай­де — сідає в круг, а на її місце іде дівчина, в якої знайдено че­ревик.
 21. Шукай на-сліпо. Дівчата уставляються в ряди гусаком. 12-15 метрів перед кожним рядом є нарисоване коло на землі. Першим з кожного ряду зав'язуємо очі і вони мають знайти круг. Якщо зайшли до міс­ця, де круг на їхню думку знаходиться — сідають на землю і напев­но будуть подивляти свого спроможність оцінки віддалі й напряму.
22. Сліпа корова. Дівчата стоять в крузі і відчислюють до трьох. В середині стоїть дівчина зі зав'язаними очима. Вона викликає число і дівча­та з дотичним числом міняються місцем на перехрест, перебігаючи серединою кола. "Сліпа корова" старається котрусь зловити. Зловлена стає "сліпою коровою".
23. Перегони м’ячів. Дівчата стоять у вільному крузі і відчисляють до двох. Всі одинки це одна група, двійки друга. Одна дівчина з першої групи дістає м’яч а дівчина з другої групи, що стоїть на противному боці, дістає другий м’яч. На даний знак гра починається. М’ячі мандрують в тім самім напрямі перескакуючи все одну дівчину, бо дівчата з однієї групи подають м'яча тільки своїм. Якщо м’яч одної групи дожене м’яч другої групи — група дістає І пункт. М’ячі вертаються до вихідних пунктів. І знова починається ловля. Після якогось часу обчисляється пункти. Виграє група, яка здо­була більше пунктів.
24. М’яч кіннотчиків. Дівчата стоять у вільному крузі і відчислюють до двох. Кожня одинка — їздець, двійка — кінь. Кінкотчики сідають на коні і ки­дають до себе м’яч наоколо круга. М'яч треба зловити, хоча це нелегко, бо коні неспокійні, полошаться і стають дуба. Кожне зловлення м’яча приносить їздцеви 1 пункт. Після означеної скількости руху (обхід м’яча наоколо круга) їздці і коні міняються на протяг такої самої скількости рухів. Виграє партія, що має меншу скількість пунктів. Відміна гри: грачі подають собі м’яч без означеного порядку. Коли м’яч впаде на землю — їздці зіскакують з коней і коні вті­кають, біжать за м’ячем. Коли котрий-небудь з коней зловить м’яч кричить "стій". Всі їздці мусять стати і стояти непорушно. Кінь старається вцілити м’ячем котрого-небудь їздця. Якщо йому пощас­тить збити їздця, групи міняються: їздці стають кіньми і навпаки. Якщо не вцілить — гра продовжується без змін.
25. Лови на зайців. Дівчата стоять у вільному крузі і відчисляють до двох. Одинки є зайцями і ідуть до середини. Двійки стоять в крузі і стараються м’ячем збивати зайців. Збиті зайці стають в круг і беруть участь в грі як ловці. М'ячем можна тільки цілити в ноги по коліна. Ви­ще колін удар не числиться.
26. Оборона замку. Дівчата стоять широким кругом навколо замку (3-5 палиць зло­жених в козел). Дві дівчині стоять по обох боках замку, як його оборона. Решта дівчат старається розбити замок м’ячем. Оборонці відбивають м’яч руками, ногами і цілим тілом. Хто перший робив замок іде на місце оборонця. Відміна гри: ставити лишень одного оборонця» Замок з 5 па­лиць і він розбитий щойно тоді, коли всі 5 палиць лежить на зем­лі. Оборонець може при нагоді і можливости поправляти замок.
27. Перегони м’ячів. Дівчата творять дві або три рівно чисельні групи, що уставля­ються гусаком побіч себе у віддалі 2-3 м. На даний знак м’ячі зачинають переходити з рук до рук, з переду в зад, або противно. Передання м’яча може відбуватись в різний спосіб: 1. Передавання з рук до рук боком зі скрутом кадовба. М’яч іде лівим боком , а вертається правим. 2. Передають з рук до рук понад головами, або поміж ногами. Може також бути на переміну, раз понад голову, раз поміж ноги. 3. Сидіти по-турецьки і подавати м’яч понад головами. 4. Подавати з переду взад, остання біжить до переду ітд. аж дій­де знова до першої. При цих перегонах звернути увагу на правильну поставу при скрутах і згинах кадовба.
28. Перегони скакунів. Дівчата уставляються в кількох рядах гусаком побіч себе. Перші беруть м’ячі помежи коліна і на даний знак скачуть з тим до ціли (8 — 12 м.). Хто згубить м’яч мусить його принести і починати наново. М’яч лишається в глеті, дівчина вертається бі­гом назад; вдаряє слідуючу. Друга біжить до мети, вертається назад з м’ячем між колінами і передає його третій ітд. Ці, що бігали, уставляються на кінці.
29. М’яч з присідом. Перед кожнім рядом дівчат стоїть дівчина з м’ячем в руці, віддалена від ряду на 4 кроки і звернена лицем до ряду. Вона кидає м’яч до другої, третьої ітд. коли остання дістане м'яч бі­жить з ним наперед, занимає місце першої, а ця стає як перша в ряді. Виграє ряд, який скорше покінчить гру і перша дівчина знова прийде на своє місце як на початку гри.
Категорія: Наші методичні розробки | Додав: Стежка (01.04.2010)
Переглядів: 806 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 FIRDAUS  
0
The aibltiy to think like that is always a joy to behold

Copyright MyCorp © 2022 |